Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια

Share:

Έντονο ενδιαφέρον από εγχώριους και διεθνείς ομίλους προσελκύουν ορισμένα από τα 10 περιφερειακά λιμάνια, ενόψει της έναρξης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής τους από το ΤΑΙΠΕΔ.

Εκτός από τις περιπτώσεις της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας για τις οποίες έχει γίνει πολύς λόγος, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο economistas ότι και το λιμάνι του Βόλου αποτελεί αντικείμενο επενδυτικού ενδιαφέροντος, παρά το γεγονός ότι απαιτούνται σημαντικά έργα για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την εκβάθυνση του λιμανιού.

Οι δυνατότητες του λιμανιού στον Βόλο

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι το λιμάνι της θεσσαλικής πόλης θα μπορούσε να εξελιχθεί στον τρίτο πόλο εισαγωγής και διακίνησης προϊόντων μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, λόγω της εγγύτητάς του στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη βιομηχανική περιοχή της πόλης.

Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου, ενδιαφέρεται επενδυτικό σχήμα στο οποίο συμμετέχουν ελληνικές και αμερικανικές εταιρείες. Σε ό,τι αφορά το Βόλο, οι δυνητικοί επενδυτές εξετάζουν τις προοπτικές και της βιομηχανικής περιοχής της πόλης, η οποία αν και τώρα υπολειτουργεί θα μπορούσε να εξελιχθεί με τις κατάλληλες παρεμβάσεις σε σημαντικό εμπορευματικό και μεταποιητικό κέντρο, κυρίως για τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα περιφερειακά λιμάνια θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους. Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η μέθοδος της πώλησης μετοχών, την οποία προκρίνει η κυβέρνηση, έχει σημαντικά πλεονεκτήματα συγκριτικά με την αξιοποίηση μέσω παραχώρησης. Το πιο σημαντικό από αυτά αφορά στην ταχύτητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας, όπως άλλωστε έχει δείξει η εμπειρία του παρελθόντος με τις περιπτώσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση

Ωστόσο, για να προχωρήσει η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων με την πώληση πλειοψηφικών ποσοστών μετοχών, η κυβέρνηση θα πρέπει να ψηφίσει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Η ρύθμιση είναι απαραίτητη προκειμένου να αντικατασταθεί ο νόμος που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο οποίος προβλέπει την παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των 10 οργανισμών λιμένων σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανό οι αλλαγές στη μέθοδο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών να μην αποτελέσουν αυτοτελές σχέδιο νόμου, αλλά να ενταχθούν σε μία από τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

Το θέμα των λιμανιών και οι ρυθμίσεις που ετοιμάζει για την αξιοποίησή τους το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να συζητηθούν στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο, το οποίο είναι προγραμματισμένο για το τέλος Φεβρουαρίου.

Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι προτεραιότητα αποτελεί η διενέργεια διαγωνισμών για την αξιοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Βόλου και του Ηρακλείου. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, πριν την έναρξη των διαγωνισμών εκκρεμεί η διευθέτηση ζητημάτων σε ορισμένα λιμάνια. Στην Αλεξανδρούπολη, για παράδειγμα, εκκρεμεί η απαλλοτρίωση έκτασης που βρίσκεται κοντά στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Η έναρξη της διαδικασίας αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών έχει καθυστερήσει, δεδομένου ότι κυβερνητικά στελέχη υποστήριζαν πως οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις θα είχαν κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος του 2019.

Πηγή: economistas.gr

Previous Article

Έκτακτο Συνέδριο η ΚΕΔΕ και συνάντηση με Πρωθυπουργό και Αρχηγούς κομμάτων

Next Article

Υπεγράφη η συμφωνία Υπουργείου Υποδομών-Ολυμπίας Οδού για το Πάτρα-Πύργος

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Recommended
Ο Δήμος Πειραιά ανακοινώνει τη σύναψη σύµβασης µίσθωσης έργου για…