Πως υπερασπίστηκε τα πολεοδομικά του νομοσχεδίου ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος

Share:

Τα δικά του επιχείρημα προέβαλε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς στην συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων – Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα, επείγουσες διατάξεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές – πολεοδομικές και ενεργειακές ρυθμίσεις».

Δείτε τι είπε:

· Για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια

Ξέρουμε τί είναι τα ΤΠΣ και τα ΕΠΣ για να δούμε αν μπορούν να εξυπηρετήσουν «συμφέροντα»; Τα ΤΠΣ έρχονται να βάλουν τάξη στον χώρο και γι΄αυτόν τον λόγο καθορίζουν χρήσεις γης, ορίζουν όρους δόμησης, οριοθετούν οικισμούς, σχέδια πόλης, περιοχές προς πολεοδόμηση, προστατευόμενες περιοχές, ρέματα. Αυτό εξυπηρετούν. Αφορούν σε ένα πλήθος σχεδίων που είναι η βάση για την οργάνωση στον χώρο και όλα αυτά στο τέλος εγκρίνονται με Προεδρικό Διάταγμα, δηλαδή περνούν από το ΣτΕ. Αφού περνούν μέσα από το ΣτΕ πώς είναι δυνατόν να εξυπηρετούν συμφέροντα;

Ερχόμαστε με έναν πρωτοφανή σχεδιασμό από πλευράς έκτασης, πίστωσης και χρόνου ολοκλήρωσης, για πάνω από το 70% της Επικράτειας και με πάνω από προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ (όλοι οι σχεδιασμοί), ώστε μέχρι τα τέλη του 2025 όλα αυτά να έχουν ολοκληρωθεί. Δεν έχει προϋπάρξει στο παρελθόν.

· Για την Εκτός Σχεδίου Δόμηση

Επειδή παρατηρήθηκαν προβλήματα μετά τον ν.4759/2020 και πολλές ΥΔΟΜ δεν εξέδιδαν άδειες ή δημιουργούσαν θέματα ερμηνειών, ερχόμαστε και εξηγούμε αρχικά πού ισχύει ο νόμος. Ο νόμος ισχύει εκεί όπου δεν υπάρχει πρώτο επίπεδο σχεδιασμού, δηλαδή εκεί όπου δεν υπάρχει ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΖΟΕ, ΕΣΧΑΣΕ ή ΕΣΧΑΔΑ.

Κατά δεύτερον επειδή στις κατά παρέκκλιση αρτιότητες δόθηκε με μια μεταβατική διάταξη η δυνατότητα οικοδόμησης για δυο χρόνια και επειδή στις περιοχές όπου ισχύει ο ν.4759/2020 έχει μειωθεί η κάλυψη -παράδειγμα για τις κατοικίες προβλέπονται τα 186 τμ για τα 2 έως τα 4 στρέμματα- χωρίς να υπάρχει όμως διευκρίνιση τι γίνεται στις μικρότερες παρεκκλίσεις, στα 750 τμ, στα 1.200 κλπ, προσθέσαμε τον μαθηματικό τύπο για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και να είναι ξεκάθαρο το τοπίο. Δεν αλλάζουμε τις παρεκκλίσεις. Αποσαφηνίζουμε.

Στην επιβάρυνση κόστους αδείας, εκεί όπου ισχύει ο ν.4759/2020, διευκρινίζουμε ότι είναι 5% επί του συμβατικού προϋπολογισμού και προσθέτουμε 5/1000 (τοις χιλίοις) εκεί όπου υπάρχει αναλυτικός προϋπολογισμός και ταυτόχρονα βάζουμε όρια κατώτατο τα 250 ευρώ και ανώτατο τα 5.000 ευρώ.

· Κοινόχρηστοι δρόμοι στην εκτός σχεδίου δόμηση

Χρήσεις ορίζουμε, αρτιότητες προσδιορίζουμε, αν όμως δεν υπάρχει και η οικοδομησιμότητα, δεν υπάρχει νόημα στα προηγούμενα. Και για να υπάρχει οικοδομησιμότητα σε σχέση με τους δρόμους, στο ποια είναι η έννοια του κοινόχρηστου δρόμου στην εκτός σχεδίου δόμηση επί του οποίου δρόμου να θεωρείται ότι έχει πρόσωπο το γήπεδο, για να λύσουμε αυτό το πρόβλημα που είναι διαχρονική εκκρεμότητα, ειδικά μετά το 2003, ερχόμαστε και περιλαμβάνουμε διατάξεις που λένε ότι μπορεί ο Δήμος ή και το Υπουργείο να καταγράψει τους δρόμους με προδιαγραφές και κριτήρια που ορίζονται με Υπουργική Απόφαση και κατόπιν ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – αφού θα έχει προηγηθεί Προεδρικό Διάταγμα – με απόφαση κύρωσης να μπορεί να κυρώσει το κοινόχρηστο δίκτυο.

· Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Σε ό,τι αφορά την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, άκουσα ότι την αναστέλλουμε. Συγνώμη, αλλά από την 1η Φεβρουαρίου είχα την τιμή να υπογράψω την ΗλεκτρονικήΤαυτότητα και ισχύει από τότε και μέχρι σήμερα και διαρκώς. Δεν σταμάτησε έκτοτε η λειτουργία της. Σήμερα δίνουμε μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 παράταση στη δυνατότητα παράλληλης, εναλλακτικής διαδρομής για τη διαδικασία μέσω της βεβαίωσης μηχανικού που ίσχυε για τις μεταβιβάσεις πριν από την εφαρμογή της ΗτΚ. Έχουν ήδη υποβληθεί περίπου 6.600 αιτήσεις στην ΗτΚ και από αυτές οι 3.500 αιτήσεις αφορούν σε μεταβιβάσεις. Την τελευταία εβδομάδα υποβάλλονταν περίπου 250 αιτήσεις κάθε μέρα δια μέσου της της ηλεκτρονικής ταυτότητας για μεταβιβάσεις.

· Μάτι

Ακούω με πολλή προσοχή ότι καθυστερήσαμε τραγικά γιατί είχαμε πει για σχεδιασμό σε έναν χρόνο, πάει δεύτερος και προσθέτουμε και άλλον έναν. Να ξεκαθαριστεί ότι ο πρώτος χρόνος αφορούσε στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο σαν σχέδιο έχει παραδοθεί. Έχουν κατατεθεί επίσης πάνω 400 επιστολές, έχουν γίνει πάρα πολλές επισκέψεις, τηλεδιασκέψεις, συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων, δημάρχους, όλη την κοινωνία, για να πετύχουμε το καλύτερο -και με τον ασφαλέστερο τρόπο- για την περιοχή.

Η πυροπαθής περιοχή πρόκειται για μια μικρή μεν περιοχή που τα έχει όμως όλα, σχέδια πόλεως, οικισμούς, εκτός σχεδίου τμήματα, αιγιαλούς, αρχαιολογικούς χώρους, δασικά, ρέματα. Και παρόλα αυτά τελειώσαμε και ήδη προωθείται το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτή είναι η πρώτη φάση. Ταυτόχρονα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπογράφεται η δεύτερη φάση του σχεδιασμού, το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, δηλαδή το ρυμοτομικό σχέδιο και η πράξη εφαρμογής. Και δίνουμε παράταση για αυτό μέχρι την επόμενη χρονιά, για ένα χρόνο, μέχρι τις 23 Ιουλίου του 2022.

Δύο φάσεις ολόκληρου του σχεδιασμού σε τρία χρόνια -από το 2019 μέχρι το 2022- δεν έχει υπάρξει ποτέ και ούτε πρόκειται να υπάρξει τα επόμενα χρόνια! Και μάλιστα σε μία τέτοια περιοχή με αυτά τα χαρακτηριστικά. Και όταν έχει μεσολαβήσει και η ανάρτηση των δασικών χαρτών, όπου και εκεί για πρώτη φορά βγήκαν στην επιφάνεια όλες οι εκκρεμότητες και οι πληγές του παρελθόντος. Και είμαστε υποχρεωμένοι όποια εκκρεμότητα, λάθος, παράληψη, ο,τιδήποτε έχει υπάρξει στο παρελθόν, να το ρυθμίσουμε με ασφάλεια και με ταχύτητα.

· Για Υπηρεσίες Δόμησης (ΥΔΟΜ)

Άκουσα για τις Υπηρεσίες Δόμησης. Πράγματι υπάρχει και έλλειψη προσωπικού αλλά και καθυστερήσεις χωρίς να υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Και θέλω να σας πω, δεν θα προχωρήσω σήμερα σε λεπτομέρειες, ότι μελετάμε αλλαγές για αυτό. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί και δεν μπορούν να συνεχιστούν αυτές οι καθυστερήσεις, πολύ περισσότερο που οι άδειες εκδίδονται ηλεκτρονικά.

Από τις 160 περίπου ΥΔΟΜ που λειτουργούν, 13 ΥΔΟΜ έχουν μέσον όρο έκδοσης άδειας οικοδομικών αδειών 20 μέρες, 42 ΥΔΟΜ έχουν μέσον όρο 50 ημέρες, 44 ΥΔΟΜ 75 ημέρες, 23 ΥΔΟΜ 100 ημέρες και 37 ΥΔΟΜ έχουν μέσον όρο έκδοσης πάνω από 100 ημέρες. Το 60% αυτών των καθυστερήσεων αφορούν τις ΥΔΟΜ, το 40% τους μηχανικούς. Από τις 160 υπολειπόμενες, που θα έπρεπε να λειτουργήσουν στους Δήμους, όλα αυτά τα χρόνια 6 μόνον έχουν προστεθεί. Αυτό το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι. Και γι΄αυτό σας είπα ότι θα υπάρξουν αλλαγές, διότι αυτό δεν είναι ανεκτό και δεν μπορεί να συνεχισθεί. _

The post Πως υπερασπίστηκε τα πολεοδομικά του νομοσχεδίου ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος first appeared on My-OTA.gr.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Previous Article

Συνάντηση Κ. Αγοραστού με Ομοσπονδία και Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων

Next Article

Ισως σε παράταση για το πρόγραμμα «Εναρμόνιση….»

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Recommended
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΕΤΑΑ, λόγω τεχνικών προβλημάτων…