Kρουαζιέρα: Διχασμένες οι εταιρείες για το άνοιγμα της αγοράς τον Αύγουστο

Share:

Αντίστροφη είναι πλέον η μέτρηση για την οριστική, θετική απόφαση της πολιτείας για εκ νέου άνοιγμα της κρουαζιέρας μετά από ένα χρόνο απραξίας, στις αρχές του Αυγούστου. Σε έναν κλάδο που μετρά, ήδη απώλειες σύμφωνα με εκτιμήσεις των ιθυνόντων άνω του μισού δισ. ευρώ από το χαμένο πεντάμηνο την περίοδο Μαρτιου-Ιουλίου 2020 και πάνω από 10.000 χαμένες θέσεις εργασίας, οι εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας φαίνονται πως είναι «μοιρασμένες» σε ό,τι αφορά την απόφασή τους να αρχίσουν εκ νέου τα ταξίδια τον Αύγουστο. Η απόφαση είναι δύσκολη πρώτον λόγω των πρωτοκόλλων, δεύτερον λόγω ζήτησης και τρίτον λόγω πολυπλοκότητας, αφού θα πρέπει να συνδυαστεί η λειτουργία σε δύο ή και περισσότερες διιαφορετικές χώρες, αφού τα κρουαζιερόπολοια πιάνουν λιμάνια σε περισσότερες από μία χώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του THECEO.GR, υπάρχουν εταιρίες όπως η ΜSE, η Costa και η ΤUI που αναμένουν το επίσημο «ΟΚ» από την πολιτεία για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους, τροποποιημένα βέβαια ανάλογα με το τι θα αποφασιστεί τις επόμενες ημέρες σε γειτονικές χώρες όπως π.χ. η Τουρκία ή η Ιταλία. Άλλες σχεδιάζουν, ήδη, προγράμματα για το 2021 και το 2022, με οριστική την απόφαση να κρατήσουν τα κρουαζιερόπλοιά τους στην ξηρά για το υπόλοιπο 2020.

Η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό κομμάτι των εσόδων της χώρας από τον τουρισμό, καθώς εκπροσωπεί πάνω από το 15% των συνολικά 33 εκατ. επισκεπτών στη χώρα κάθε χρόνο.

Η σημασία των πρωτοκόλλων

Μεγάλο μέρος στην απόφαση των εταιριών για την επαναλειτουργία τους από τις αρχές Αυγούστου θα έχει και η οριστικοποίηση του ελληνικού πρωτοκόλλου υγιεινής για τις κρουαζιέρες, μετά από την επεξεργασία αυτού της Ευρωπαϊκής Έπιτροπής που δημοσιοποιήθηκε στις αρχές του Ιουλίου.

Η κυρία Μαρία Δεληγιάννη

Σύμφωνα με τα όσα δηλώνει στο THECEO.GR η εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενώσεως Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Ανατολική Μεσόγειο Μαρία Δεληγιάννη «είναι πολύ σημαντικό πριν δοθεί εκ νέου το εισιτήριο από την πολιτεία για την δραστηριοποίηση των εταιριών του κλάδου τον Αύγουστο, να υιοθετηθούν τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλατόσο εντός των πλοίων, όσο και στα λιμάνια αφίξεων και αναχωρήσεων, γιατί αυτή η προστασία θα μας οδηγήσει σε μια καλή πορεία μέχρι και τον Σεπτέμβριο και θα βάλει βάσεις για ένα καλύτερο 2021».

«Μαγική εικόνα» το 2019

Ομολογουμένως, από άποψη εσόδων, η φετινή χρονιά δεν έχει καμία σχέση με την περσινή στον κλάδο της κρουαζιέρας, όταν σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδος, οι συνολικές εισπράξεις από τους επιβάτες αυξήθηκαν 14,3% σε σύγκριση με το 2018 και ανήλθαν στα 556 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 57 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται στα καταγραφόμενα στοιχεία από την Έρευνα Συνόρων, καθώς αφορούν ταξιδιώτες που αναχώρησαν από την Ελλάδα (last port), ενώ 499 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύουν πρόσθετα έσοδα που καταγράφονται στη συμπληρωματική έρευνα.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της ΤτΕ, το λιμάνι του Πειραιά ήταν αυτό που έκανε τις μεγαλύτερες εισπράξεις, με συμμετοχή 42,9% επί του συνόλου τους, ενώ ακολουθούν. το λιμάνι της Κέρκυρας και το λιμάνι της Σαντορίνης, με 13,5% και 10,5% των εισπράξεων αντίστοιχα.

Γίνονται επενδύσεις

Παρά το ότι η περίοδος του 2020 έχει χαθεί για τον κλάδο της κρουαζιέρας, οι μεγάλες επιχειρήσεις προχωρούν σε επενδύσεις που αφορούν νέα κρουαζιερόπλοια. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστή από την Celestyal Cruises, μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρίες του κλάδου, η απόκτηση του κρουαζιερόπλοιου “Costa NeoRomantica“, της εταιρείας Costa Cruises. Η εταιρία διαχειρίζεται ήδη δύο κρουαζιερόπλοια, το Celestyal Olympia με δυνατότητα μεταφοράς 1.664 επιβατών και το Celestyal Crystal με δυνατότητα μεταφοράς 1.200 επιβατών, ενώ όπως ανακοίνωσε προσφάτως τα δρομολόγια παραμένουν τα ίδια για το 2021 και 2022.

theceo

Previous Article

Να προσθέσουν τα έργα που δεν χωράνε στο Αντώνης Τρίτσης ζήτησε ο Θεοδωρικάκος από τους Περιφερειάρχες

Next Article

Δήμος Αθηναίων: 12 ηλεκτρικές, αυτοκινούμενες σκούπες στο «οπλοστάσιο» της καθαριότητας

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Recommended
Tenders for sewerage networks in Eastern Attica are progressing, in…