Καραγιάννης: Χρειάστηκε να κερδηθούν μάχες για τα μεγάλα έργα, στο επίκεντρο ΣΔΙΤ και σιδηρόδρομος

Share:

Για τα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί, αλλά και τους νέους στόχους με τα έργα-ΣΔΙΤ, τη νέα γενιά υποδομών και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης μίλησε ο Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών σε συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη για το ypodomes.com.

Ο κ.Καραγιάννης αναφέρθηκε στις μάχες που έχουν κερδηθεί στο πεδίο των έργων αλλά και το πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που μπαίνει μπρος. Ανέφερε πως έχει σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα 18 έργων-ΣΔΙΤ ύψους 3,7 δισ. ευρώ που μέχρι το τέλος του 2021 θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία. Όπως είπε χαρακτηριστικα ο Γενικός Γραμματέας “Θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών (..) και στην οικονομική ανάκαμψη και την επιστροφή της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Αναφερόμενος στα έργα που θα δημοπρατηθούν το επόμενο δωδεκάμηνο, ο κ.Καραγιάννης σημείωσε ενδεικτικά την επέκταση της Λ.Κύμης, το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τη Παράκαμψη Χαλκίδας (κ.α) αλλά και το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων 3,3 δισ.ε ευρώ που περιλαμβάνει τις επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο.

Για τα έργα Μετρό αποκάλυψε πως ξεκινούν σε 10 σημεία οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 και πως το 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον. Τέλος για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης υπογράμμισε πως χρειάστηκε να δημιουργηθούν οι -θεσμικές- προϋποθέσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών για να τρέχουν παράλληλα οι διαγωνισμοί και η ωρίμανση των έργων. “Έχουμε αποκτήσει ένα νομοθετικό πλαίσιο, συγχρονο και ευέλικτο (…) που θα επιτρέψει την επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης και κατασκευής νέων έργων” κατέληξε ο κ.Καραγιάννης.

Διαβάστε παρακάτω όλο το κείμενο της συνέντευξης.

Ν.Κ: Κύριε Καραγιάννη, σε ένα μήνα κλείνουν δύο χρόνια κυβερνητικής θητείας. Πως συνοψίζετε το έργο που έχει γίνει στο υπουργείο σε αυτό το διάστημα;

Γιώργος Καραγιάννης: Επειδή δεν μου αρέσει να λέω μεγάλα λόγια, θα μείνω στα γεγονότα: Γνωρίζετε καλά τις σημαντικές μάχες που έχουμε ήδη κερδίσει στη Γραμμή 4 του Μετρό, το Αμβρακία – Άκτιο, το ΒΟΑΚ, την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας, όπως και την ταχύτατη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε έργα όπως η Νέα Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, το γνωστό πια flyover.

Με την ίδια αισιοδοξία βλέπουμε και τις μεγάλες μάχες που έχουν μπει πλέον κι αυτές στην τελική ευθεία τους, όπως το Πάτρα- Πύργος και το ζήτημα του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τη μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας: Να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα έργων πάνω από 13 δισ., το οποίο έχουμε εκπονήσει, και συμπεριλαμβάνει μεγάλα εμβληματικά έργα που παραλάβαμε μπλοκαρισμένα, αλλά και νέα έργα τα οποία βάζουμε μπρος.

Από την πλευρά μου, μέρα με τη μέρα προσπαθώ να κάνω σωστά τη δουλειά μου και κάνω ό, τι μπορώ για να δικαιώσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή για την εμπιστοσύνη με την οποία με έχουν περιβάλλει.

Ν.Κ: Βλέπουμε ότι επενδύετε πολύ στα έργα ΣΔΙΤ. Ποια είναι η οπτική του Υπουργείου για αυτά τα έργα και πως μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη υποδομών αλλά και του κατασκευαστικού μας κλάδου;

Γιώργος Καραγιάννης: Είναι δεδομένο ότι τα έργα ΣΔΙΤ, έχουν περάσει πλέον από μια μακρά περίοδο αμφισβήτησης που εδραζόταν ουσιαστικά σε ιδεολογικές αγκυλώσεις, σε μια περίοδο που στη κοινωνία είναι κοινώς παραδεκτό ότι τα έργα ΣΔΙΤ δημιουργούν μια προστιθέμενη αξία στις υποδομές της χώρας.

Στο Υπουργείο, τα έργα ΣΔΙΤ αποτέλεσαν εκτός από ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο και μία αλλαγή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση μεγάλων έργων, που βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής της κυβέρνησης, με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, προσπαθώντας να επωφεληθούμε της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας του σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών συνδυαστικά με την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Στο πλαίσιο της πολιτικής μας, υπό την καθοδήγηση του Κώστα Καραμανλή στη Γενική Γραμματεία Υποδομών έχουμε σχεδιάσει 18 έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,7δις €, που έχουν αναφορά σε όλο το εύρος των υποδομών (κτιριακά, υδραυλικά, ύδρευσης, οδικά) και τα οποία μέχρι το τέλος του 2021 θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία.

Για τα συγκεκριμένα έργα, είμαστε σίγουροι ότι εκτός από την αυξημένη ποιότητά τους που θα συμβάλλουν στην ουσιαστική αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών της χώρας, η ταυτόχρονη ανάπτυξη τόσων σημαντικών εργοταξίων σε διαφορετικά σημεία της χώρας, θα συμβάλυ σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και την επιστροφή της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Ν.Κ: Ποια έργα θα δούμε να δημοπρατούνται μέσα στους επόμενους 12 μήνες είτε από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είτε από φορείς που εποπτεύετε;

Γιώργος Καραγιάννης: Το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν μια σειρά έργων κάθε είδους. Οδικά όπως η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Αττική οδό και τον ΠΑΘΕ, το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, τη Παράκαμψη Χαλκίδας και αρκετά ακόμα. Αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα όπως αυτά στη Ραφήνα, το Μαραθώνα, την ύδρευση της Κέρκυρας και άλλα, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες θα εκκινήσει και το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δις € που θα περιέχει έργα όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και τη σύνδεση του Ελ. Βενιζέλος με τους λιμένες του Λαυρίου και της Ραφήνας. Προωθούνται ακόμα και ένα μεγάλο πρόγραμμα κτιριακών έργων όπως το νέο κτίριο της ΓΓΥ ή τα μεγάλά έργα αναβάθμισης των 12 δικαστικών μεγάρων σε όλη τη χώρα.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πακέτο έργων που δουλεύεται μεθοδικά και στοχευμένα εδώ και αρκετούς μήνες και σύντομα θα δείτε με τα μάτια σας, νέα έργα να δημοπρατούνται και άλλα να συμβασιοποιούνται και να αρχίσουν να εκτελούνται.

Ν.Κ: Πως προχωράει η Γραμμή 4 και η δυτική επέκταση του Μετρό προς Ίλιον;

Γιώργος Καραγιάννης: Όπως είπε και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή πριν λίγες ημέρες, σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες αυτού του τεράστιου έργου, προϋπολογισμού 1,2 δις. € που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Οι εργασίες θα χωριστούν σε 3 ομάδες.

Η πρώτη ομάδα αφορά δέκα (10) θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα:
-Φρέατα στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη.

-Τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, τα φρέατα Ανοιχτού Ορύγματος στη Βεικου , τη Βιβλιοθήκη, τη Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

-Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης οκτώ (8) θέσεις: Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

-Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά (7) θέσεις: Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρέαρ Νήαρ Ήστ.

Όπως καταλαβαίνετε το έργο είναι πλήρως έτοιμο να ξεκινήσει και σε λίγα χρόνια ο χάρτης των μετακινήσεων στην Αττική θα αλλάξει ριζικά.

Παράλληλα εκπονούνται και οι μελέτες προκειμένου να δημοπρατηθεί το 2022 και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος που θα εξυπηρετήσει περί τους 50.000 ανθρώπους ημερησίως.

Ν.Κ: Τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης είναι ένα μεγάλο όπλο για τη χώρα και το υπουργείο σας, έχει όμως και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Το νέο θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων θα βοηθήσει στην γρήγορη υλοποίηση τους;

Γιώργος Καραγιάννης: Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όταν πήραμε την απόφαση στο Υπουργείο να τροποποιήσουμε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, δεν είχε ανακύψει το θέμα της πανδημίας και κατ ‘ επέκταση του μεγάλου πακέτου έργων που θα υλοποιηθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είχαμε όμως ήδη διαπιστώσει τις παθογένειες του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου που καθυστερούσαν την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής, σε κρίσιμους τομείς για την ανάπτυξη της χώρας.

Δημιουργήσαμε λοιπόν τις προϋποθέσεις για την επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών δημοπράτησης έργων ειδικής σημασίας για την οικονομία της χώρας, και πλέον οι διαδικασίες θα μπορούν να εκκινούν γρηγορότερα απ’ ό, τι ίσχυε μέχρι σήμερα. Επιπλέον, τροποποιήσαμε τη διάταξη του συστήματος Μελέτη-Κατασκευή, που μέχρι σήμερα απαιτούσε την ύπαρξη του συνόλου των μελετών και αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η προκήρυξη σημαντικών έργων.

Τι κάναμε; εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία των ΣΔΙΤ. Τα έργα πλέον θα μπορούν να δημοπρατούνται και παράλληλα να τρέχουν οι διαδικασίες των αναγκαίων αδειοδοτήσεων, αφού η μέχρι σήμερα προβλεπόμενη δήθεν ωριμότητα τους, οδήγησε σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις.

Συνεπώς πλέον έχουμε αποκτήσει ένα νομοθετικό πλαίσιο, σύγχρονο και ευέλικτο, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των καιρών, που θα επιτρέπει την επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης και κατασκευής των νέων έργων και θα δημιουργεί τα εχέγγυα για την έγκαιρη απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το άρθρο Καραγιάννης: Χρειάστηκε να κερδηθούν μάχες για τα μεγάλα έργα, στο επίκεντρο ΣΔΙΤ και σιδηρόδρομος εμφανίστηκε πρώτα στο Ypodomes.com.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Previous Article

Έρευνα ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: «Αναξιοπρεπές» το επίπεδο διαβίωσης και απασχόλησης των εργαζόμενων

Next Article

“Ανοιχτά Πανιά”: Ένα νέο Φεστιβάλ Πολιτισμού με πρωτογενείς παραγωγές από τα Χανιά

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Recommended
Στον Δημοτικό Κινηματογράφο “Κήπος” πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη η παρουσίαση…